maanantai 11. elokuuta 2014

Millä mä kuvaan

Eilen illalla tuli mieleen että haluaisin tehdä postauksen missä kerron vähän tarkemmin millä otan kuvia tänne. Jos sinua ei kiinnosta ei kannata lukea :D Mua itteeni kiinnostaa valokuvaaminen tosi paljon ja kaikki mitä tässä postauksessa kerron on ihan omakohtaista kokemusta mitä mulle on kerrottu tai mitä oon ite opetellut ihan kokeilemalla.

Runko

Eli mun kameran runkona on canon EOS 1100d. Oon ostanut sen ite joskus vuonna 2011 marraskuun aikana, jos oikein muistan. Maksoin siitä 450e ja se oli silloin uusi. Mukana tuli siis ilmaiseksi canonin oma vedenkestävä kameralaukku.

 
Tää runko on siis erittäin kevyt joten sitä on helppoa kantaa mukana. 1100d on tehty juurikin ensimmäiseksi järkkäriksi (nikonilla vastaava D3100). Toi on myös tosi yksinkertainen käyttää.

 
Estekuvat otan urheilukuvalla. Mun mielestä ainoa miinus on tossa se että, valoisuus on yleensä liian kirkas eli pitää muokata aika rankalla kädellä.

 
Manuaalilla otan kuvia yleensä. Muuten ottaisin myös esteillä mutta kuvat heilahtavat. Valoisuus on mulla yleensä noin 500-1000 valoisuudella. Joskus tykkään ottaa myös tolla P (ohjelmoidulla) koska sekin on ihan kiva :)

 
Tältä siis näyttää kokonaisuus. Näyttö on mun mielestä kivan kokoinen eikä mua haittaa ettei se ole kääntyvä. ja enemmän käytän myös tota silmäreikää. Mun mielestä näytöltä katottuna on paljon vaikeempaa kattoo onko kuva tarkka ja kuvan laatu kärsii.

Sitten mennään siihen mikä on varmaan paljon kiinnostavampaa kuin pelkkä rungosta jaarittelu eli tididii objektiiveihin!
 
Objektiivit
 

Ensimmäinen putkeni kameran mukana tuli siis tämä perus 18-55mm putki jolla todella harvoin nykyään kuvaan. Joitain ulkona kanikuvia saatan ottaa koska laatuhan tässä putkessä on erittäin hyvä, sekä tässä on kuvan vakain. Muissa putkissa mulla ei oo sitä.
 
 

Mulla on myös tossa putkessa linssisuoja tai miksikkä tota haluaa sanoa :D mulla on se oikeestaan sitä varten ettei tuo lasi mene rikki. Pitäis ehkä hankkia muihinkin putkiin.


Tää on mun ensimmäinen erikseen ostettu putki. Sain tän joululahjaksi 2011 :) Zoomia tällä on 18-200mm. Tää on ollu mulla tosi ahkerassa käytössä. Melkein 2-3 vuotta käytin tätä putkeen. Eli on siis tosi kärsinyt ja aika huonossa kunnossa jo. Toi zoomi on tosi löysä mutta tätä käytän silti aika usein. Mä rakastan tätä putkea ihan törkeesti!
 
 
 
Tää lukitus on tosi hyvä koska putki on siis tosi löysä.
 
Sitten mun viimeksi itse ostamani putki. Pituutta on 70-300mm. Mä tykkään kuvailla kisoissa tällä putkella koska tää soveltuu tosi hyvin siihen tarkotukseen. Tää oon ihan kunnon makroputki. Tässä putkessä  tulee lisää tarkennus mahdollisuutta kun laittaa tonne 180-300mm kohhdalle.


Jalusta
 

Välillä käytän estekuvissa jalustaa jos joudun ottamaan itselaukasimella kuvia. Tästäolitosi vaikeeta ottaa kuvaa koska tää jalusta on niin pitkä. Tän jalustan saa myös hullun korkeaksi. Tämä jalusta on kyllä osoittautunut todella hyväksi.



Joo toivottavasti joku jaksoi lukea/katsoa tämän loppuun niin onnittelut :DD Mulla meni tän postauksen kirjoittamiseen melkein koko päivä. Ootteko muuten huomannut mun uuden bannerin? juulia teki sen mulle. Suurkiitokset!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti